söndag 3 februari 2013

Illustrationer

Idag kom Manges föräldrar på besök. De har inte varit här sen vi flyttade in, så det var kul att äntligen ha dem här. Blev tacos-middag och massa prat :) Nu är jag mätt och ville bara lägga upp några av illustrationerna jag gjorde i kursen jag gick.

I den här uppgiften fick vi första skissa av en klasskompis och sen utgå från skissen när vi gjorde illustrationerna. Vi skulle använda tre olika program, Photoshop, Illustrator och Painter, och vi var tvungna att sätta personen i en miljö, vilket jag inte alls är van vid. Men så här blev de i alla fall. (Klicka för att se större)




Detta är den första illustrationen jag gjort i Photoshop


Illustrator har jag använt en del innan, så det hade jag koll på i alla fall. Jag är mest nöjd med den här.


Den här är gjord i Painter. Stort och tungt program med alldeles för många funktioner. Men det var ett roligt program och där finns hur mycket möjligheter som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar