torsdag 28 juni 2012

Love is only a feeling

Förra veckan tyckte jag tisdagar var den sämsta dagen. Då fick jag reda på att jag skulle ha delad tur på jobbet. Det var den sämsta dagen på hela veckan tills onsdagen kom. Den blev snabbt veckans sämsta dag då jag börjar kvart i sex på morgonen och dessutom fick jag reda på att jag har delad tur varenda dag. Som tur var kom jag fram till att på onsdagar slutar jag tidigt och har inget på eftermiddagar. Skönt! När jag fick se mitt schema kom jag fram till att fredagar kommer vara den sämsta dagen på hela veckan. Jag börjar tidigt och på eftermiddagen har jag ett extra långt pass. Det betyder att jag är hemma sent och att fredagar kommer bli en hemmasittarkväll eftersom jag inte kommer hinna göra nåt typ. Jag vet inte än hur fredagar är, men jag tror verkligen att det kommer vara veckans sämsta dag.


Fram tills idag tyckte jag att jobbet gick bra. Då ska det tilläggas att jag bara har jobbat själv i fyra dagar. Idag fick jag reda på att jag ska gå bredvid en annan som ska gå på semester och ha ännu ett objekt varje dag. Det betyder att jag börjar klockan åtta varje morgon (bortsett från onsdagar som fortfarande är tidiga) och får skjuta på mitt schema ca två timmar framåt.


Allting är så rörigt och jag har inte ens fått något schema än. Inga kläder att ha på mig på jobbet. Och i princip ingen information alls...




Förut kunde jag längta till helgen, eller veckan efter, för att något kul skulle hända. Nu kan längtar jag tills jag slutar mitt pass varje dag. På morgonen längtar jag tills rasten så jag kan få åka hem och sova (eller sola om det är fint väder). På eftermiddagen längtar jag till kvällen så jag kan få komma hem och äta och sova. Jag såg framemot denna sommaren, men jag har inget liv. Jag är ledig när alla andra jobbar och alla andra jobbar när jag är ledig.




Ibland hinner jag i alla fall med att hitta på något på kvällen. Som igår så åkte jag, Mange och Lina till stan och satt på soltrappan och pratade. När Mange skulle åka stannade jag och Lina kvar i stan och gick en runda. Vi bara gick och gick och pratade. Vi gick nog överallt på en timme och vi pratade om massa kul. Längesen jag fick umgås med Lina och bara prata. Det måste göras oftare :)


Det här blev långt, men nu har jag fått klaga av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar