torsdag 19 april 2012

Who said it was easy to put back all these pieces

I eftermiddags skulle jag hämta Sara och Sanna på Ronneby Airport. Jag drog med mig Hanna som resesällskap för att få en roligare resa och för att jag inte tycker om att köra själv när jag inte vet var jag ska. Jag är jätteglad att hon följde med och vi har idag lärt oss att man ska lita mer på vägskyltar än på gps. Först sa gpsen åt oss att svänga åt ett håll fast flygplatsen var skyltad åt ett annat håll. Vi tänkte att vi testar följa gpsen, vi kommer väl rätt nån gång i alla fall. Så vi följde kartan och struntade i skyltarna. När vi skulle svänga vänster en gång missade vi svängen och fick köra och vända. Väl på rätt spår så insåg vi att det var en återvändsgränd... Så det var bara att vända och leta rätt på skyltarna, och se där, skyltarna tog oss rätt!

Jag litar inte alls på gpsen i mobilen, den tog mig på fel vägar när jag körde mellan Växjö och Kristianstad också. Kom in på massa småvägar jag inte fick köra på egentligen, men jag följde kartan och kom hem tillslut. Haha.  Sååeeh, go for vägskyltar!

Imorgon ska jag köra till Växjö och inte använda mig av gpsen. Så det så :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar