fredag 7 september 2012

Summer attraction pounding in my veins

Här är livet i lägenheten i bilder. Första helgen var mest spännande. När vi upptäckte alla fel och så. Men det blir bättre. Både igår och idag har Hyresbostäder i Växjö varit här och väckt mig på morgnarna.


Första lunchen i lägenheten. Med stopp i avloppet i köket var det inte lätt att laga mat. Vi gjorde det bästa av situationen och hällde ut pastavattnet i badrumsvasken.

Första middagen i lägenheten. Fortfarande stopp i avloppet och vi hade ingen bunke som var tillräckligt stor att tina fisken i. Badrumsvasken passade utmärkt!

Första såsen i lägenheten. Vi skulle ha kall tomatsås till fisken, så jag placerade den i kylen. Tänkte då passa på att fylla på med öl och cider som behövde kylas. Det slutade dock med att hela hyllan trillade ner och såsen hamnade på golvet... och på mig... och på mattan... Arg var jag! Vi kom dock fram till att det var för att väggarna i kylen hade böjt sig utåt (det var inte världens finaste och nyaste kylskåp) och att hyllorna inte var särskilt stabila. Nu har vi en ny kyl och allt är frid och fröjd!

Första middagen i lägenheten 2. Här har vi den färdiga måltiden. Helstekt fisk (regnbåge) i ugn med potatis och den tomatsås som inte rann ut på golvet, mig eller mattan. Fisken har min bror dessutom fångat själv :)



Spritskåpet. Det är dock påfyllt nu och kokböckerna får inte längre plats på detta hyllplan.
 Spritskåpet 2.



Sovrummet. Vi fick äntligen upp mitt skåp på väggen och jag dekorerade det med fina lådor. 

Sovrummet 2. Jag skulle fylla på skåpet med prylar och pinaler men lyckades tappa ut precis alla häftklammer jag äger.


DIY. Dessa fina stolarna har jag gjort om nästan alldeles själv (jag hade lite hjälp av mamma). Från början var de rödbruna med fult(!) tyg. Med lite färg och tyg från second hand blev de såhär fina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar