fredag 14 september 2012

Dags för nytt schampo tror jag

Jag insåg precis att mitt favoritschampo är det mest miljöovänliga och det som är minst bra för kroppen av alla produkter vi har i duschen. Jag gick in på minplanet.se och läste om INCI-listan (jag kan lägga upp den senare). Där fanns denna listan:


Ämnen att undvika
Butylparaben
Cyclomethicone
Cyclopentasiloxane
Cyclotetrasiloxane
Dimethicone
Dimethiconol
Kathon
Methylchloroisothiazolinone
Methylisothiazolinone
Mineral oil
Paraffin
Paraffinum liquidum
Petrolatum
Polysilicone
Propylparaben
Silver cloride
Simethicone
Triclosan
Zinkpyrition


Här är schampot jag använder och det som är fetstilt i listan ovan är de ämnen (som borde undvikas) som finns i detta schampot.

Dags att börja leta nytt schampo kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar